Založte si účet hned a máte EET
zdarma do konce roku

Potřebujete si stáhnout EET certifikát?

Přinášíme srozumitelný návod ve třech krocích

Se zavedením zákona o elektronické evidenci tržeb se v postupných vlnách povinnost vlastnit registrační pokladnu a evidovat tržby dostala k téměř všem podnikatelům přijímajícím hotovostní platby.



Pokud si pořídíte aplikaci registrační pokladny, budete ke správnému fungování potřebovat specifický soubor, kterému se říká EET certifikát a stáhnout si ho můžete na daňovém portálu, když podáte žádost o certifikát k EET.



Jak na to, krok za krokem vám poradí tento článek.

Krok 1. Přístup k daňovému portálu

O autentizační údaje je možné požádat dvěma způsoby.

А. Můžete se osobně obrátit na finanční úřad (jejich seznam je zde), kde vám vydají obálku s přihlašovacím jménem a heslem. Obálku s přihlašovacími údaji si pečlivě uschovejte. Přejděte na krok 2.

B. Další možností je vyplnit online formulář na daňovém portálu. Vaše přihlašovací údaje pak získáte do tří dnů.
Pokud ale preferujete elektronickou žádost, uvádíme přesný postup níže.

1. Otevřete stránku daňového portálu. Klikněte na Žádost o autentizační údaje do EET.

2. Vyplňte své údaje do formuláře, který má následující čtyři části: záhlaví, poplatník, zabezpečení a závěr. Mezi těmito stránkami můžete přepínat pomocí menu vpravo dole.
3. Odešlete vyplněný formulář a vyčkejte na přihlašovací jméno a heslo, které obdržíte emailem.

Pokud získáte své přihlašovací údaje k daňovému portálu, můžete si stáhnout certifikát EET.
Jak na to, se dozvíte v následujícím kroku.

Krok 2. Stažení EET certifikátu

Přihlašte se svými přihlašovacími údaji na portálu daňové evidence. Pro větší pohodlí použijte počítač.

Výsledkem je získání souboru, který budete muset nahrát do své pokladny.

Otevřete si stránky daňového portálu. Klikněte na Správa údajů evidence tržeb. Budete přesměrování na stránku s přihlášením, kde vyplňte příslušné údaje. Můžete si zde nastavit nové heslo, dle vašich možností.

Zobrazí se vám tři oddíly POPLATNÍK, PROVOZOVNY a CERTIFIKÁTY. V těchto sekcích vyplňte požadované údaj
4. Přejděte k části CERTIFIKÁTY.

Klikněte nahoře na Nový certifikát, dále na Vytvořit žádost v prohlížeči.
5. Zvolte libovolné heslo, které si poznamenejte, protože ho budete později potřebovat až budete vyzváni k zadání hesla pro soukromý klíč. Toto heslo si volíte sami a pokud ho zapomenete, bude třeba vytvořit nový certifikát.
6. Na další obrazovce klikněte na Odeslat žádost.
Poté kliknout na Vytvořit exportní soubor.
Zadáme znovu heslo, které jsme si před chvíli zvolili.

Následně se nám soubor s certifikátem uloží na počítači (klikněte Stáhnout exportní soubor). Jeho umístění se zapamatujte.
7. Vyplňte údaji o vaší firmě v části PROVOZOVNY.
Výsledkem bude získání čísla pro vaši firmu. Pečlivě si ho uchovejte, budete ho později potřebovat.

Krok 3. Nahrání EET certifikátu

Posledním krokem je nahrání právě staženého EET certifkátu do aplikace registrační pokladny.
V aplikaci klikněte na Změna certifikátu. Vyberte certifikát a vyhledejte v počítači soubor s certifikátem, má koncovku ".p12". Poté vložte heslo pro soukromý klíč certifikátu a dokončete kliknutím na Nahrát.
Věříme, že jste úspěšně prošli tímto postupem a teď už můžete registrovat svou první platbu v systému.
Pokud jste se ale s nějakým problémem setkali, nebo pro nás máte zpětnou vazbu k tomuto návodu, budeme rádi, pokud napíšete na naši info@letopos.cz.
Líbily se ti naše materiály? Zaregistruj se do LétoPOS a nic ti neunikne.

Zaregistruj se a vyzkoušej LétoPOS zdarma
Používáme cookies ke zlepšení našich stránek.
Souhlasím
Close